WAT KUNT U DOEN? ACTIEF WORDEN!

Ons werkgebied breidt zich in rap tempo uit omdat Leidsche Rijn nog steeds blijft groeien. Daarom zijn wij op zoek naar nieuwe actieve leden. Momenteel hebben wij diverse open plekken, zoals hieronder beschreven.

1.    Scholenwerker
Amnesty International heeft lespakketten ontwikkeld voor diverse leeftijden. Momenteel geven wij les in de hoogste klassen van de basisscholen en af en toe verzorgen we een lezing voor volwassenen. Het doel is om de mensenrechten onder de aandacht te brengen. Wij zijn op zoek naar enthousiaste kandidaten om onze scholenwerker te ondersteunen.
Wij vragen: affiniteit met lesgeven. Ervaring is gewenst doch niet noodzakelijk.
Wij bieden: de basiscursus Amnesty International, waarin u onder meer leert waar Amnesty voor staat en hoe we die doelstelling proberen te bereiken. Verder diverse trainingen in lesgeven, een inwerkperioden en begeleiding.
Tijdsinvestering: gemiddeld 1 uur per week.

2.    Flexwerker
De werkgroep beschikt over een poule van ongeveer 10 flexibel inzetbare mensen. Zij zijn op verzoek beschikbaar voor werkzaamheden als standwerk, brieven rondbrengen, hand- en spandiensten.
Wij bieden: een begeleidingstraject en veel erkenning voor de werkzaamheden.
Tijdsinvestering: zelf te bepalen.

3.    Standcoördinator
Bij het standwerk brengen wij acties onder de aandacht van het publiek en verkopen wij materialen als kaarsen, kaarten en t-shirts. De functie omvat het regelen van een vergunning voor de stand, het organiseren van standwerkers en materialen, het inrichten van de stand en het trainen en begeleiden van nieuwe standwerkers.
Wij bieden: een basiscursus, waarin u onder meer leert waar Amnesty International voor staat en hoe we die doelstelling proberen te bereiken. Tevens bieden we u een inwerkperiode en begeleiding.
Tijdsinvestering: plm. 2 uur per maand.

Heeft u interesse?
Neem vrijblijvend contact op met onze groep
(Jeroen van Maaren T 06 54 39 66 94).

Wij hebben een prettige groep met over het algemeen wat oudere, maar erg enthousiaste leden, daarom zien wij graag uitbreiding met wat jongeren. De groep vaart op routine, dus we kunnen best een frisse wind gebruiken om weer nieuwe ideeën op te doen.

Mensenrechten vandaag

Deze pagina is het laatst gewijzigd op: 11 februari 2015