Welkom op de site van Amnestygroep Harmelen-Leidsche Rijn

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. De bijna driehonderd plaatselijke groepen in Nederland proberen
politieke leiders ervan te overtuigen om te stoppen met het schenden van mensenrechten.

De
groep Harmelen-Leidsche Rijn bestaat sinds 1973 (geschiedenis) en heeft een tiental  actieve groepsleden. Wij houden ons bezig met het schrijven van brieven, fondsenwerven en doen mee aan landelijke acties. Ook geven wij voorlichting over Amnesty op scholen. Bij al onze acties proberen we om mensen in Harmelen en Leidsche Rijn te betrekken bij onze activiteiten.

Het aantal activiteiten dat wij kunnen doen is afhankelijk van het aantal beschikbare mensen. Daarom zoeken we steeds actieve groepsleden. Dus heeft u zin om u in te zetten voor Amnesty, kom dan onze groep versterken. Kijk op wat kunt u doen?

Brieven schrijven
Een kerntaak voor onze groep is het schrijven van brieven. Op dit moment heeft onze groep zo'n 150 brievenschrijvers, maar we willen we graag meer briefschrijvers (
omdat wij weten dat elke brief helpt). Deze mensen werven wij door zichtbaar te zijn op markten en braderieën. Ook geven we voorlichting op lagere scholen over Amnesty worden uitgebreid, in Harmelen en Leidsche Rijn.

Kraam De Meern

Torentje

Deze pagina is het laatst gewijzigd op:
11 december 2015