Wat doen wij?

Wij organiseren/ doen mee aan de onderstaande activiteiten:

Brieven schrijven

Wij zien het als belangrijkste taak mensen aan het schrijven te zetten; dat is tenslotte het belangrijkste wapen van Amnesty. Wij horen soms ´één brief, wat maakt dat nou voor verschil'. Maar er is gelukkig regelmatig goed nieuws te melden, waaruit blijkt dat het weldegelijk verschil maakt.

Lees meer...

Collecteren

Elke kalenderjaar mag Amnesty in de tweede week van maart collecteren. Onze groep gaat dan (geholpen door andere vrijwilligers) langs de deuren. Wilt u meewerken, als collectant of in de organisatie? Meld u dan online aan.

Gastlessen geven

Al bijna twintig jaar verzorgen wij lessen op basisscholen. We hebben enthousiaste scholenwerkers, die door Amnesty Nederland getraind zijn in het gebruik van het scholenmateriaal.

Lees meer...

Standwerk

We willen als groep zichtbaar zijn op de belangrijkste evenementen in Harmelen en Leidsche Rijn. Via onze stand geven we informatie over lopende acties en het werk van Amnesty in het algemeen. Er kunnen artikelen worden gekocht zoals kaarsen. Ook hopen we u en anderen te motiveren actief te worden voor Amnesty, bijvoorbeeld als brievenschrijver.

• Laatste wijziging: 3 oktober 2022.