Gastlessen geven

Amnesty hecht er grote waarde aan dat ook jonge mensen kennis nemen van de schendingen van de mensenrechten die helaas in zoveel landen plaatsvinden en dat zij gebruik leren maken van de mogelijkheden die Amnesty biedt om hiertegen te protesteren. Voor de basisscholen is er materiaal dat vooral geschikt is voor groep 7 en 8.  Voorafgaand aan de lessen worden met de betreffende leerkracht in een persoonlijk gesprek de verschillende mogelijkheden nader toegelicht. Uiteraard wordt ook met de wensen en suggesties van de school rekening gehouden.

Een gastles heeft o.a. als inhoud:

• het ontstaan en de werkwijze van Amnesty;
  • er wordt een videoband vertoond, waarover gediscussieerd kan worden;
  • er worden stellingen en praktijkvoorbeelden besproken;
  • tot slot is er de mogelijkheid om kaarten te sturen aan gevangenen.

Kortom, de kinderen doen een stukje 'echt' Amnestywerk. Het scholenwerk van Amnesty International wordt gedaan door vrijwilligers, zodat alleen materiaal en eventuele porto- en/of reiskosten voor rekening van de school zijn.

Wilt u een gastles aanvragen?
Bent u leerkrecht en geinteresseerd in een les, mail dit dan aan ons via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en zet in het onderwerp: Gastles.

• Laatste wijziging: 3 oktober 2022.